این ویتامین‌ها را خشک مصرف نکنید

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::میوه‌های خشک خواص میوه‌های تازه را دارد اما به مقدار کم زیرا وجود ویتامین‌های محلول در آب به ویژه ویتامین C که به نور و حرارت حساس است در این میوه‌ها ار بین می‌رود.

دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران در خصوص مصرف میوه‌های خشک شده گفت: با خشک کردن میوه‌ها مقداری از ویتامین‌های آن از بین می‌رود و قطعاً با میوه‌های تازه تفاوت دارد.
 
وی اظهار داشت: هر 100 گرم میوه‌ی خشک 300 کیلوکالری دارد بنابراین چاق کننده هم است و برای کسانی که اضافه وزن دارند مصرف زیاد میوه‌های خشک از جمله انجیر، توت و کشمش مناسب نیست.
 
وی در ادامه گفت: در مجموع میوه‌های خشک خواص میوه‌های تازه را دارد اما به مقدار کم زیرا وجود ویتامین‌های محلول در آب به ویژه ویتامین C که به نور و حرارت حساس است دراین میوه‌ها از بین می‌رود.
 
وی در پایان گفت: هر 100 گرم میوه‌ی خشک 300 کیلوکالری دارد در صورتیکه 100 گرم میوه‌های تازه 40 تا 60 کیلوکالری دارد بنابراین کسی که بیشتر میوه‌های تازه مصرف می‌کند احتمال چاق شدنش کمتر است زیرا میوه‌های تازه را بیشتر آب تشکیل می‌دهد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید